ENGLISH and INDONESIAN
>< Here is a simple circuit that can be used as a tachometer. The circuit is basically a frequency to current converter which converts the incoming signal into a proportional current to drive the meter. The deflection on the ammeter will be proportional to the frequency of the incoming signal. For using this circuit as an automobile tachometer, the input terminal A should be connected to the spark plug cable and terminal B should be connected to the vehicles ground.
For calibrating the circuit, set R2 at 25K and R4 at 5K.Power up the circuit and feed the input terminal with a 60Hz square wave form your function generator. Adjust R2 so that the meter shows 0.36 mA (equal to 3600rpm). Now disconnect the input signal and adjust R3 so that the meter shows 0mA.Now connect the 60Hz signal again and if the meter does not show 0.36mA adjust R4.A completely calibrated circuit will show 0mA at 0Hz and 0.36mA at 60Hz.
>< Berikut adalah rangkaian sederhana yang dapat digunakan sebagai sebuah tachometer. Rangkaian ini pada dasarnya frekuensi untuk konverter arus yang mengubah sinyal yang masuk ke arus proporsional untuk mendorong meter. Defleksi pada ammeter akan sebanding dengan frekuensi dari sinyal yang masuk. Untuk menggunakan rangkaian ini sebagai tachometer mobil, terminal masukan A harus dihubungkan ke kabel busi dan terminal B harus terhubung ke tanah kendaraan.Untuk mengkalibrasi rangkaian, set R2 pada 25K dan R4 pada 5K.Power atas sirkuit dan pakan terminal input dengan bentuk gelombang persegi 60Hz fungsi generator Anda. Sesuaikan R2 sehingga meter menunjukkan 0,36 mA (sama dengan 3600rpm). Sekarang lepaskan sinyal input dan menyesuaikan R3 sehingga meter menunjukkan 0mA.Now menghubungkan sinyal 60Hz lagi dan jika meter tidak menunjukkan 0.36mA menyesuaikan sirkuit R4.A sepenuhnya dikalibrasi akan menunjukkan 0mA di 0Hz dan 0.36mA pada 60Hz.
source: http://www.circuitstoday.com>< Here is a simple circuit that can be used as a tachometer. The circuit is basically a frequency to current converter which converts the incoming signal into a proportional current to drive the meter. The deflection on the ammeter will be proportional to the frequency of the incoming signal. For using this circuit as an automobile tachometer, the input terminal A should be connected to the spark plug cable and terminal B should be connected to the vehicles ground.
For calibrating the circuit, set R2 at 25K and R4 at 5K.Power up the circuit and feed the input terminal with a 60Hz square wave form your function generator. Adjust R2 so that the meter shows 0.36 mA (equal to 3600rpm). Now disconnect the input signal and adjust R3 so that the meter shows 0mA.Now connect the 60Hz signal again and if the meter does not show 0.36mA adjust R4.A completely calibrated circuit will show 0mA at 0Hz and 0.36mA at 60Hz.
>< Berikut adalah rangkaian sederhana yang dapat digunakan sebagai sebuah tachometer. Rangkaian ini pada dasarnya frekuensi untuk konverter arus yang mengubah sinyal yang masuk ke arus proporsional untuk mendorong meter. Defleksi pada ammeter akan sebanding dengan frekuensi dari sinyal yang masuk. Untuk menggunakan rangkaian ini sebagai tachometer mobil, terminal masukan A harus dihubungkan ke kabel busi dan terminal B harus terhubung ke tanah kendaraan.Untuk mengkalibrasi rangkaian, set R2 pada 25K dan R4 pada 5K.Power atas sirkuit dan pakan terminal input dengan bentuk gelombang persegi 60Hz fungsi generator Anda. Sesuaikan R2 sehingga meter menunjukkan 0,36 mA (sama dengan 3600rpm). Sekarang lepaskan sinyal input dan menyesuaikan R3 sehingga meter menunjukkan 0mA.Now menghubungkan sinyal 60Hz lagi dan jika meter tidak menunjukkan 0.36mA menyesuaikan sirkuit R4.A sepenuhnya dikalibrasi akan menunjukkan 0mA di 0Hz dan 0.36mA pada 60Hz.
No comments:
Post a Comment